Referenties‎ > ‎

Zoho CRM beheert abonnees, seathouders en partners bij BC Telenet Oostende

Geplaatst 21 feb. 2012 14:01 door Philip Debaere   [ 5 jan. 2016 08:54 bijgewerkt ]
www.bcoostende.be

Basketbalclub Telenet Oostende is met het grootste aantal titels en bekers achter zijn naam een zeer gereputeerde club die zowel nationaal als internationaal zeer actief is. Dat er achter de schermen heel wat werk (administratie, organisatie & opvolging) wordt verzet zal niemand vreemd in de oren klinken.


De uitdaging
Voorheen liep het data-management niet altijd op een ideale manier en zoals in vele bedrijven het geval is, waren de Excel-lijstjes in meerdere veelvouden en versies aanwezig: een lijstje met de sponsors, een lijstje met de abonnees, een lijstje met de seathouders, een lijstje met de wedstrijdsponsors, enz. 
Omdat deze lijstjes dikwijls door verschillende mensen werden onderhouden en bepaalde contacten tegelijk in meerdere lijstjes thuishoorden (vb. een sponsor kan tegelijk ook seathouder zijn en daarnaast ook enkele abonnenten hebben voor zijn personeel) werd men meer dan eens geconfronteerd met het feit dat de gegevens in de verschillende lijstjes niet altijd gelijk waren of bepaalde gegevens dubbel of verouderd waren.

De oplossing
Met Zoho CRM werd het "lijstjesverhaal" meteen van tafel geveegd. Klanten- en contactfiches werden op maat geconfigureerd en alle data uit de verschillende lijsten werd meteen geïmporteerd. Aanpassingen aan persoonlijke gegevens van bedrijven en contacten hebben meteen effect op alle gebruikers. Gedaan dus met conflicterende, verouderde of dubbele gegevens!
Het selecteren van contacten voor een gerichte actie (vb. een speciale activiteit voor de abonnees) verloopt nu als een fluitje van een cent. Door de combinatie van criteria (vb. genereer een lijst van alle abonnees met een golden season ticket en bovendien woonachtig zijn in West-Vlaanderen) rollen de lijsten in geen tijd uit het CRM-systeem. 

Naast Zoho CRM heeft BC Telenet Oostende meteen ook zijn ganse organisatie naar de Cloud verhuisd en wordt er eveneens volop gebruik gemaakt van Google Apps: e-mail en documenten bevinden zich nu ook in de Cloud en zijn van overal consulteerbaar en aanpasbaar!

Klik hier voor meer realisaties.